Modern trends in tort law : Dutch and Japanese law compared

Sección: Libros
Título: Modern trends in tort law : Dutch and Japanese law compared / edited by Ewoud Hondius
Publicación: The Hague [etc.] : Kluwer Law International, cop. 1999Descripción física: 308 p. ; 25 cmNotas: Sumario: This book elaborates on various modern trends in tort law, to name a few: medical liability, traffic liability, product liability and environmental liability. A comparison with the Japanese legal system provides interesting insights in this particular issue, because the Japanese system is of a dualistic nature.Materia / lugar / evento: Responsabilidad civil Derecho civil Responsabilidad civil profesional Responsabilidad civil de productos Responsabilidad civil por daños al medio ambiente Accidentes de tráfico Derecho comparado Japón Holanda Otros autores: Hondius, Ewoud H.
Otras clasificaciones: 911.6Números normalizados: ISBN 90-411-1156-5
Ejemplares:
FUNDACIÓN MAPFRE. Centro de Documentación — Signatura: 911.6 MOD MOD — Nº de registro: 028953
Préstamo: DisponibleDisponible