Picasso - Picabia : la pintura en qüestió

Seção: Livros
Título: Picasso - Picabia : la pintura en qüestió / dirección científica Aurélie Verdier
Publicação: Madrid : FUNDACIÓN MAPFRE, D.L. 2018Descrição física: 255 p. ; 31 cm.Notas: Exposición de Fundación MAPFRE en Barcelona, Casa Garriga Nogués del 11 de octubre de 2018 al 13 de enero de 2019.
Anteriormente ha estado en Le Musée Granet en Aix-en-Provence, 9 de junio-23 de septiembre de 2018
Sumario: Picasso-Picabia. La pintura en qüestió uneix, per primera a aquests dos artistes fonamentals del segle XX a través d' un recorregut per la història de l' art modern. El diàleg que s' estableix entre les obres dels dos artistes mostra els vincles reals o imaginats entre d' ells des de l' aparició del cubisme, i continuant per el sorgiment de Dadà -del qual Picabia és sens dubte un dels seus protagonistes-, sense oblidar els anys vint, quan tots dos comparteixen el gust per una personal tornada al classicisme. En els últims anys Picasso torna incansablement a la figura humana fins a la seva mort, mentre que Picabia, per la seva banda, redueix l'acte de pintar subtils monocroms esquitxats per punts
Materia / lugar / evento: Picasso, Pablo Picabia, Francis Pintura Catálogos de exposiciones Otros autores: Verdier, Aurélie
Fundación MAPFRE. Área de Cultura