An Overview of process hazard evaluation techniques

Fichero PDF / PDF file
Seção: Artigos
Título: An Overview of process hazard evaluation techniques / Michael G. Gressel, James A. GideonAutor: Gressel, Michael G.
Notas: Sumario: There are many different forms of hazard evaluation techniques. No single technique is a clear choice for all cases. The eight techniques presented may have numerous variations and may also be recognized by a different name. These techniques can provide a systematic method for evaluating a system design to ensure that it operates as intented, help identify process areas that may result in the release of a hazardous chemical, and help suggest modifications to improve process safetyRegistros relacionados: En: American Industrial Hygiene Association journal. - Akron, Ohio. - Vol. 52, nº 4, April 1991 ; p. 158-163Materia / lugar / evento: Higiene industrial Contaminantes químicos Riesgo químico Contaminación atmosférica Control de la contaminación Métodos de control Métodos de evaluación Industria química Otros autores: Gideon, James A.
Títulos secundários: Título: American Industrial Hygiene Association journal
Outras classificações: 872