The Economics of a disaster : the Exxon Valdez oil spill

Colección: Libros
Título: The Economics of a disaster : the Exxon Valdez oil spill / Bruce M. Owen... [et al.]
Publicación: Westport, Connecticut [etc.] : Quorum Books, 1995Descripción física: XII, 200 p. ; 24 cmNotas: Sumario: The effect of disasters on prices of goods and services: an economic framework -- Measuring the effect of the Exxon Valdez Oil Spill on Alaskan seafood prices -- Industry background -- Qualitative evidence concerning price effects -- Japanese consumer demand -- Salmon benchmark studies -- Salmon reduced form study -- Salmon processor prices -- Non-salmon species studies -- Supply effects -- Fishing permit values -- Summary of results -- Conclusion -- Appendixes: A brief description of statistical terminology. Modeling japanese consumer demand. Reduced form model for Alaskan salmon. Supply effects. Selected bibliographyMateria / lugar / evento: Accidentes mayores Coste de los accidentes Prevención de accidentes Exxon Valdez Aspectos económicos Contaminación del agua Contaminación marina Derrames Petróleo Industria pesquera Mercado pesquero Salmón Alaska Otros autores: Owen, Bruce M.
Otras clasificaciones: 834.1Números normalizados: ISBN 0-89930-987-9
FUNDACIÓN MAPFRE. Centro de Documentación — Signatura: 834.1-ECO-ECO — Nº de registro: 022289