Man-made disasters

Sección: Libros
Título: Man-made disasters / Barry A. Turner and Nick F. PidgeonAutor: Turner, Barry A.
Edición: 2nd edPublicación: Oxford [etc.] : Butterworth-Heinemann, 1997Descripción física: XVIII, 250 p. ; 24 cmNotas: Sumario: Introduction -- Attempts to understand disasters I, II -- Three disasters analysed -- The incubation of disasters -- Errors and communication difficulties -- Order and disruption -- Information, surprise and disaster -- Disasters and rationality in organizations -- The origins of disaster -- More recent developments: culture, politics and organizational learning -- Appendix: List of 84 accident and disaster reports published by British Government sources between 1 January 1965 and 31 December 1975 examined in the present studyMateria / lugar / evento: Accidentes mayores Historia Evaluación de riesgos Casos prácticos Investigación de accidentes Fiabilidad Gestión de la seguridad Gran Bretaña Otros autores: Pidgeon, Nick F.
Otras clasificaciones: 834.1Números normalizados: ISBN 0-7506-2087-0
FUNDACIÓN MAPFRE. Centro de Documentación — Signatura: 834.1-TUR-MAN — Nº de registro: 023437